Virksomhedsbesøg og møde i Sjællandske Skovkreds 15. marts 2017

Skovforeningen inviterer til virksomhedsbesøg hos skovejer Palle Nielsen. Derefter møde i Sjællandske Skovkreds. Alle er velkomne.

Skovforeningen inviterer til virksomhedsbesøg og skovkredsmøde i Sjællandske Skovkreds
onsdag den 15. marts 2017 klokken 13.00 – 16.00. Alle er velkomne.

Temaet for virksomhedsbesøget er:

”Se fremad ved at se tilbage” Gamle dyder i nyt lys.

Vært for virksomhedsbesøg og skovkredsmøde er skovejer Palle Nielsen.

Palle Nielsen er tredje generation på savværket og skoven, hvor kreativ tankegang og virke har skabt en spændende og livskraftig træ- og skovbrugsvirksomhed. Det vil Palle gerne vise frem og fortælle om. Senest er den nye trælade omtalt i Skoven 2/17, hvor skovkredsmødet vil blive afholdt.

Mødested: Bondeskovgaard ved Osted. Hestehavevej 40, Osted, 4320 Lejre.

Forsiden af Skoven 2/17 viser den nye trælade  hvor skovkredsmødet vil blive afholdt.

13.00  Palle Nielsen fortæller om savværket og skoven.

• Ekskursion i skoven og på savværket. Der køres i egne biler fra mødestedet til savværket.

15.00 – 16.00 Skovkredsmøde på adressen Birkholmvej 8, 4320 Lejre.

Dagsordenen for skovkredsmødet

1. Hvad sker der med Skovloven? Bliver der nye muligheder for byggeri i skov? Og vil skovloven blive bevaret som selvstændig sektorlov på sigt?
  2. Nedsættelse af generationsskifteafgifterne.
  3. Konflikter (hunde, mountainbikere m.fl.).
  4. Kort orientering om Skovens dag og Genplant planeten.
  5. Eventuelt – herunder næste møde

Der serveres kaffe til skovkredsmødet.