Ny koordinator ansat i Skoven i Skolen

Skoven i Skolen har pr. 1. marts ansat Lars Nielsen som ny koordinator for projektet. Han er lærer, naturvejleder og har lavet masser af udeundervisning.

Lars er lærer og har arbejdet 6 år i folkeskolen hvor han har undervist i biologi, natur/teknik, geografi, idræt, matematik, historie, understøttende undervisning og friluftsliv som valgfag.

Lars har også arbejdet i 12 år som formidler og naturvejleder i Odense ZOOs skoletjeneste hvor han har undervist og udviklet undervisningsmaterialer til daginstitutioner, specialklasser, folkeskoler, gymnasier og lærere.
Med denne baggrund ved Lars en masse om hvordan man bedst laver udeundervisning i naturen i de enkelte fag – og om folkeskolens og lærernes vilkår og behov i hverdagen.

Lars er er 47 år, gift med en lærer og har 2 piger.

Vi glæder os meget til at arbejde sammen med Lars og til at se ham gøre Skoven i Skolen endnu bedre og mere brugt.

Bag Skoven i Skolen står Dansk Skovforening, Friluftsrådet, Træ.dk, Miljø-og Fødevareministeriet samt Undervisningsministeriet. Skoven i Skolen har sekretariat i Dansk Skovforening.