Det Miljøøkonomiske Råd: Skovene giver mest biodiversitet

Det Miljøøkonomiske Råd og forskere fra Københavns Universitet konkluderer at Danmark får mest biodiversitet for pengene ved at bruge dem i de eksisterende skove. Skovforeningen er enig.

Det Miljøøkonomiske Råd har udsendt sin årlige rapport. I samarbejde med forskere fra Københavns Universitet er der i år sat særlig fokus på biodiversiteten, og det konkluderes at Danmark får mest biodiversitet for pengene ved at bruge dem i de eksisterende skove.

Skovforeningen er helt enig. Og vi peger – igen – på det uforståelige paradoks at både den nuværende og den forrige regering ignorerer skovene i naturpolitikken.

Læs mere om rapporten i Skoven 3/2012 som udkommer cirka 20. marts.

Skovforeningen mødes med miljøminister Ida Auken på mandag den 5. marts. Vi er spændte på at høre hendes vurdering af regeringens skovpolitik – og om hun fx har tænkt sig at følge Det Miljøøkonomiske Råds anbefalinger. Og ikke mindst om hun vil følge anbefalingerne fra Skovpolitisk Udvalg.